losowy artykuł

Kuchnie na zamówienie

 

Za każdym razem kiedy przygotowujemy się do aranżacji kuchni, koncentrujemy swoją uwagę na atrakcyjności mebli oraz kolorystyce ścian, zapominając o tym, co najważniejsze, czyli o doskonałej funkcjonalności przestrzeni. Właściwe ustawienie mebli pozwala nie tylko na maksymalne wykorzystanie możliwości pomieszczenia, ale także na zdecydowane skrócenie czasu przygotowania posiłków oraz zatroszczenie się o własne zdrowie. Meble znajdujące się na odpowiedniej wysokości eliminują ból kręgosłupa oraz nóg, pozwalają też na dobrą organizację wszystkich znajdujących się w kuchni akcesoriów. Ze względu na to, że w przestrzeni kuchni spędzamy większą część dnia, powinniśmy dokładać wszelkich starań, aby była ona maksymalnie ergonomiczna i przyjazna. Naukowcy zajmujący się na co dzień kwestią ergonomiczności przestrzeni kuchennej, podzielili ją na strefy funkcjonalne, mające ułatwić nam aranżację całości. Wykorzystując więc niezbędną wiedzę i możliwości stworzenia kuchni ściśle według projektu, jak ma to miejsce w przypadku naszej stronu, nie musimy już dzisiaj dostosowywać się ściśle do możliwości pomieszczenia.

Estetyka stron internetowych

estetyka witryn wwwPytanie o estetykę stron internetowych musi się pojawić za każdym razem, kiedy chcemy wartościować dokonania web designerów. Faktem niepodważalnym jest, iż w sieci nieestetycznych stron znajdziemy bardzo wiele. Niektóre z nich nie mają zachowanych proporcji, barwy są źle dobrane, całość przekazu jest niespójna, pojawiają się sprzeczności między poszczególnymi elementami, zaburzając komunikat. Sprawa estetyki jest trudna do rozstrzygania, gdyż indywidualny gust ? czy to twórcy, czy odbiorcy (internauty) nie podlega kwestionowaniu, a z drugiej strony istnieją pewne ogólne założenia, mówiące o tym, co jest dobre, co złe. Władzę sądzenia posiada właściwie każdy, a jak wiadomo, różne osoby mają różne zdania na dany temat, tak też w różny sposób oceniają wyglądy rzeczy. Jak dojść do stwierdzeń ogólnych w dziedzinie estetyki? Jednym z działów filozofii jest nauka o pięknie, czyli właśnie estetyka.

Rozsądzać czy coś jest lub nie jest piękne było wykonalne np. dzięki kanonom, wyznaczającym pewne cechy i granice estetyki. Niepodważalnymi komponentami dzieła, uznawanego przez klasyków sztuki za piękne były ład i harmonia. Późniejsze prądy artystyczne wniosły większą swobodę, awangardowe ruchy wręcz gloryfikowały zaburzenie proporcji, bezład i dysharmonię, jako że wyrażały bunt i sprzeciw wobec zastanych reguł tworzenia dzieł. Mimo wszystko, stare zasady dot. proporcjonalności i zachowania tzw. ?złotego środka? przy projektowaniu stron mogą się okazać niezastąpione. W przypadku estetyki stron www zbytnia dowolność kolorów i kształtów, kojarzona w sztuce z przymiotami awangardy, tutaj może zostać odbierana jako zaburzenie przekazu, niezborność, nielogiczność semantyczna wizualizacji. Zasada ?złotego środka? mówi, by zachować we wszystkim umiar i odpowiedniość. Nie powinno się w związku z tym tworzyć czegokolwiek w nadmiarze, przesada bowiem będzie zbyt ordynarna i zniechęci odbiorcę do pozytywnej percepcji dzieła, jakim jest strona internetowa. Musimy traktować ją właśnie jako dzieło artystyczne, nie możemy zapomnieć, że estetyczny aspekt jest niezwykle istotny, również w tym przypadku. Przesada pojawia się zwykle w doborze barw i elementów dodatkowych, służących wzbogaceniu strony. Trzeba pamiętać, iż pierwszą zasadą jest jasność przekazu i porządek. Jeśli popisowe efekty graficzne sprawią, że komunikat treściowy gubi się w przestrzeni całej strony, wówczas należy rezygnować z wielości komponentów wizualnych, należy je ograniczyć. Za tym przemawia też argument o minimalistycznych trendach, które obecnie obowiązują przy tworzeniu stron internetowych. Nie zapomnijmy jednak, że nie powinno się również popadać w zupełny nihilizm wizualny. Z drugiej strony ? nadmierny ascetyzm obrazu może także wpłynąć niekorzystnie na odbiorcę, gdyż wyda się mu groźny, niebezpieczny, mało przyjazny oku.

Trzeba zatem zachować odpowiednie wyczucie, odnaleźć granicę między nadmiarem a niedomiarem elementów wizualnych. Zważmy również na elementy ruchome oraz podświetlenia, ich zwiększona ilość może wywoływać wrażenie nieporządku, rozchwiania obrazu w różnych kierunkach. Internauta, który musi kierować swój wzrok z jednej części strony na drugą, musi się angażować wzrokowo i emocjonalnie, poczuje znużenie i zakłopotanie. Umiarkowana ilość składników ruchomych i podświetleń wpłynie korzystnie na odbiór przekazu, urozmaici go i zaktywizuje wyobraźnię odbiorcy, ale jedynie wówczas, gdy nie będzie nadmierna. Zachowanie odpowiedniości jest kolejną istotną regułą, gdy tworzymy estetyczne strony www. Mówi ona o zgrabnym doborze poszczególnych elementów tak, by pasowały do siebie. Dotyczy to zarówno kształtów, motywów, barw, jak i czcionek, stylów, itd. Komponenty obrazu nie mogą stać do siebie w opozycji, chyba że owa opozycja jest zamierzona, gdyż niesie jakieś znaczenie. O ile jednak nie jest to celowe, trzeba zachować zgodność wszystkich szczegółów, ponieważ to warunkuje sprawne działanie całego organizmu, jakim jest strona www. Np. trzeba dobrać odpowiednią szatę graficzną do charakteru strony i treści, jakie się na niej znajdują. Jeżeli strona traktuje o czymś poważnym, przestrzeń wizualna nie może być trywialna, kolory nie powinny być ostre i krzykliwe, ale też nie nadmiernie łagodne, pastelowe i bardzo jasne. Sprzeczności nie mogą się pojawiać też wewnątrz jednego kodu semantycznego, np. jeśli chodzi o barwy, nie należy łączyć ze sobą niektórych kolorów, gdyż po prostu nie pasują do siebie, chociażby zestawienie pomarańczowego z różem jest bardzo ryzykowne, nie polecane w web designie. Trzeba także brać pod uwagę oddziaływanie barw na psychikę człowieka, np. czerwień, mocny pomarańcz, wszystkie jaskrawe kolory będą wywoływały agresję, ale w umiarkowanym zastosowaniu dodadzą obrazowi energię, zatem wpłyną też pozytywnie na widza. Błękit oraz łagodna zieleń mają uspokajać, dlatego warto stosować je na większych płaszczyznach, ale też nie przesadzając, bo wtedy internauta może poczuć się znudzony i senny. Podobnie, aczkolwiek nieco bardziej problematycznie wygląda sprawa pasteli. Z jednej strony mogą działać uspokajająco, kojąco, wyciszająco, ale też mogą się okazać mdłe i nudne, jeżeli zostaną użyte w nadmiarze.

Co do kształtów, pamiętajmy, że ostre, kanciaste figury będą działać podobnie jak intensywne, ostre barwy, czyli wywoływać agresję, jednak w odpowiednich proporcjach, mogą zdynamizować przekaz wizualny i pobudzić odbiorcę do myślenia, dodadzą energii obrazowi i sprawią, że treść stanie się bardziej zauważalna. Można np. skompilować łagodne kolory z niewielką ilością kanciastych kształtów, wtedy zachowamy umiar, wpłyniemy jednocześnie na zrelaksowanie odbiorcy, jak też zwrócimy jego uwagę na nasz komunikat poprzez zaktywizowanie jego percepcji wzrokowo-emocjonalnej. Teoria barw i kształtów jest istotna przy projektowaniu grafiki, dlatego warto ją dokładnie poznać, a później wykorzystywać tę wiedzę do zarządzania wyobraźnią internautów. Ważne jest także rozplanowanie przestrzeni. Odpowiednie jej zagospodarowanie sprawi, że na stronie zapanuje porządek. Logiczne rozmieszczenie poszczególnych elementów wpłynie na jasność przekazu i pozwoli odbiorcom łatwo wyszukać konkretne informacje, zatem gospodarowanie przestrzenne pełni też funkcję nawigacyjną. Nie należy pozostawiać płaszczyzn pustych, nieproporcjonalnie zapełniać działy strony, odbiegać od proporcji, np. zamieszczając zbyt wiele lub zbyt mało tekstu. Tutaj również obowiązuje zasada ?złotego środka? i odpowiedniości. Uporządkowanie decyduje o tym, czy strona jest czy nie jest funkcjonalna. Jeżeli internauta umie swobodnie się na niej poruszać, wyszukiwanie danych nie sprawia mu problemu, wtedy zagospodarowanie przestrzeni strony jest właściwe. Jeśli jednak internauta gubi się, nie potrafi odnaleźć interesujących go informacji, natrafia na trudności techniczne, wówczas zagospodarowanie przestrzenne jest niespójne, nielogiczne i do tego źle kodowane. Estetyczne strony www nie są łatwe do wykonania. Należy wziąć przy ich projektowaniu pod uwagę wiele elementów, takich jak: barwa, kształt, styl, itp. i dobrać je odpowiednio ze sobą, rozplanować w taki sposób, aby odbiorca postrzegał je za składne, logiczne i jasne w całości komunikatu.

losowy artykuł

Asortyment remontowy

 

Decyzja o rozpoczęciu remontu jest zawsze dużym przedsięwzięciem, które zaowocuje w przyszłości, ale tajże pociągnie za sobą niemałe koszty. W związku z tym, decydując się na taki krok, warto skorzystać z kompleksowych usług, które są świadczone przez wybraną firmę. Jedna z nich jest Firma Janowski Group spółka jawna. Posiada ona swój sklep internetowy. Po jego odwiedzeniu można dowiedzieć się, jak wygląda asortyment przedsiębiorstwa, czym dokładnie się ono zajmuje, ile już lat działa na rynku, z kim współpracuje oraz, jakie nagrody posiada.

zawartość strony