losowy artykuł

Budownictwo

Nowoczesne budownictwo musi realizować skomplikowane wytyczne prawne i wizualne, dlatego też przed firmami, zajmującymi się budowaniem obiektów mieszkaniowych i komercyjnych, stoi szereg wyzwań, które nie zawsze można z łatwością zrealizować. 

Firma Master należy jednak do tego grona, które nie boi się żadnych, nawet najbardziej skomplikowanych wyzwań i oddaje do użytku prywatnego i publicznego doskonale przemyślane realizacje, odznaczające się na tle pozostałych tego typu obiektów charakterystycznymi fasadami, znakomicie działającymi nowymi technologiami i zastosowaniem najwyższej klasy materiałów budowlanych oraz wykończeniowych. 

Komfort i funkcjonalność ? klimatyzacja samochodowa

przedni reflektorKlimatyzacja jeszcze niedawno stosowana była tylko w drogich limuzynach. Z biegiem czasu byliśmy świadkami, jak wdrażana jest coraz częściej jako wyposażenie samochodu, aż stała się standardem. Mimo, że niewiele osób wyobraża sobie upalne dni bez przyjemnego chłodu spowodowanego przez działanie tego urządzenia, to jednak niewiele osób wie, jak klimatyzację powinno się prawidłowo eksploatować. Jak jest zbudowana i jak funkcjonuje klimatyzacja? Klimatyzator składa się z trzech podstawowych elementów ? parownika, skraplacza oraz sprężarki. Zimne powietrze w samochodzie odczuwanie jest dzięki czynnikowi chłodzącemu, którym jest gaz. W sprężarce następuje jego sprężanie, następnie trafia do zasobnika, gdzie jest oczyszczany oraz odwilgacany. Dalej rurkami trafia do skraplacza, gdzie następuje zmiana jego stanu skupienia na postać ciekłą. Wentylatory utrzymują określoną temperaturę całego procesu. Ostatni etap ma miejsce w parowniku ? substancja ochładza się gwałtownie poprzez rozprężanie. Odczuwanie chłodu w samochodzie występuje dzięki temu, że powietrze zasysane jest poprzez wentylatory oraz oczyszczane poprzez filtry, kolejno trafia do parownika, a stamtąd do wnętrza pojazdu.

Jak często używać klimatyzację?

Jako, że klimatyzacja posiada złożoną budowę oraz trudne warunki pracy ? niskie oraz wysokie temperatury związane z dużą różnicą ciśnień ? powinna być odpowiednio eksploatowana, aby zapewnić jej dużą trwałość oraz niezawodność działania. Używanie klimatyzacji tylko w upały jest błędem. Powinno się jej używać cały rok, dzięki temu zwiększana jest jej żywotność i może trudno w to uwierzyć, ale rzadziej się psuje. Ciągłe używanie tego urządzenia pozwala na ochronę (przez mgłę olejową) przed korozją oraz tarciem najdroższego elementu czyli kompresora. Klimatyzację powinno używać się minimum raz w tygodniu, dzięki temu układ zostaje przesmarowany.

Serwisowanie klimatyzacji

Producenci zalecają serwisowanie układu klimatyzacji co dwa lata. Sprawdza się wtedy klimatyzację pod względem wydajności, szczelności oraz czystości filtrów. Zważywszy na złożoną budowę, serwisowanie powinno być przeprowadzane wyłącznie w wyspecjalizowanych punktach dysponujących zarówno odpowiednim sprzętem, jak i wyszkolonym personelem. W praktyce, aby zapewnić prawidłową pracę urządzenia przeglądy powinny być wykonywanie minimum raz w roku.

nowoczesna klimatyzacjaNajwiększą bolączką kierowców po włączeniu klimatyzacji na wiosnę (po kilku miesiącach jej nieużytkowaniu) jest nieprzyjemny zapach znajdujący się w kabinie samochodu, który wydobywa się z otworów wentylacyjnych. Dzieje się tak poprzez oszraniający się parownik. Powstająca w skutek tego wilgoć wraz z zanieczyszczeniami, staje się bardzo dobrym miejscem dla rozwoju różnego rodzaju grzybów oraz bakterii chorobotwórczych. W chwili uruchomienia klimatyzacji, wszystko to wtłaczane zostaje do auta. Jeżeli tak się dzieje urządzenie powinno być zdezynfekowane oraz oczyszczone. Warto także pamiętać, że odgrzybianie powinno być przeprowadzane nawet jeśli brzydki zapach się nie wydobywa.

Aby odgrzybić klimatyzację możemy zastosować trzy następujące sposoby. Pierwszy nazywany jest mechanicznym i polega on na wpuszczeniu do urządzenia preparatów chemicznych, które przez pewien czas krążą w nim oraz zabijają bakterie. Drugi sposób to tak zwane ozonowanie: proces ten wykonywany jest tylko przez specjalistyczne warsztaty ? do samochodu wprowadzany jest ozonator, a dzięki właściwości ozonu usuwane są zarazki. Trzeci i ostatni sposób możliwy jest poprzez przeczyszczenie parownika: jest to najbardziej pracochłonny proces, ale też najbardziej skuteczny. Zalecane jest w przypadku gdy sposób mechaniczny oraz ozonowanie nie przyniosły pożądanych efektów.

Najczęściej spotykane błędy w obsłudze klimatyzacji przez serwisy

Wszystkie prace związane z serwisowaniem powinny być przeprowadzane z dużą dokładnością wyłącznie w specjalistycznych serwisach zajmujących się w obsłudze klimatyzacji samochodowej. Warsztaty, które są nieodpowiednio wyposażone oraz niewykwalifikowani mechanicy nie dają gwarancji poprawnie wykonanej naprawy urządzenia. Dlatego warto korzystać ze sprawdzonych spółek, z których pomocy korzystaliśmy wcześniej podczas innych awarii. Najczęściej spotykanym błędem w serwisowaniu klimatyzacji jest wymiana filtra kabiny bez oczyszczenia kanałów doprowadzających i odprowadzających powietrze, zaniechanie odgrzybienia układu oraz brak sprawdzenia drożności kanału odprowadzającego skropliny. Innym niedociągnięciem jest skracanie czasu wytworzenia podciśnienia, które ma na celu usunięcie pozostałą ilość czynnika chłodzącego oraz wilgoć. Na profesjonalnie przygotowanych do tego stronach internetowych można dowiedzieć się, że klimatyzacja wyposażona jest w jedno lub dwa gniazda serwisowe. Jest to zależne oczywiście od producenta danego modelu. Należy w ostatecznym rozrachunku pamiętać przede wszystkim o tym, aby klimatyzację używać z ?głową?, zgodnie z instrukcją użytkowania. Dzięki temu urządzenie może nam służyć bezawaryjnie wielokrotnie dłużej.

losowy artykuł

Opony samochodowe

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów jest priorytetem dla osób zajmujących się branżą motoryzacyjną. Firma tire-4-you to specjalista z zakresu wulkanizacji i napraw samochodowych, wyróżniający się na tle swojej konkurencji solidnością i najwyższą jakością oferowanych przez siebie usług.

zawartość strony